jordi bayona

Escrits per no deixar d'escriure

JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

bayona | 09 Febrer, 2007 17:28

Llogar una caixa fort a un banc no és barat. Perdre la clau d’una d’aquestes caixes  és un fet poc explicable. Anar a obrir una caixa amb la policia i equivocar-se de clau és insòlit. Forçar una d’aquestes caixes i trobar-la buida és un misteri fascinant. Idò tot això li ha passat un director general del Govern Matas, en Massot, el gran redactor de la LLei del Sòl de Balears. Costa creure que no estigui actualment fent companyia a n’Hidalgo. 

El cas Voramar ha entrat en una fase interessant: la de la declaració dels empresaris relacionats amb el PP. Els primers ja han reconegut que donaven doblers a n’Hidalgo: 10.000 euros de res per “aconsellar solars on construir.”  

I aquí és on comença la tasca interessant. En el Watergate aprenguerem que en aquests casos és essencial seguir el rastre dels doblers i veure fins on arriben. Fins on han arribat els que sortien de les butxaques dels amics de n’Hidalgo a Andratx?

Comentaris

Se'n foten de tots

Maqui A. Velo | 09/02/2007, 17:32

Donde están las llaves, matarile, matarile... No comprenc com el jutge permet espectacles d'aquest tipus. Aquesta gent, a més de corruptes, se'n foten de tots. ¡A la cársel!

cas Calvià

Ramon | 09/02/2007, 17:41

On dius cas Calvià vols dir cas Andratx????????

cas Calvià

Ramon | 09/02/2007, 17:42

On dius cas Calvià vols dir cas Andratx????????

Circo Matas.

sense nom | 09/02/2007, 17:54

Esper que el nou Ministre de Justicia estiri les orelles a uns quants jutges que tenen els esfinters incontrolats.

Cas Calvià

Jeronia | 09/02/2007, 18:05

Tens tota la raó Jordi, el cas Calvià és tot un escàndol i dura des de fa dècades, i ni el PP (que ara governa a Calvià) ho ha pogut arreglar. Quina llàstima. Alternativa al PP, on?

Errada ?

Un | 09/02/2007, 18:25

Jo no posaria la mà al foc pel batle de Calvià. En Delgado i el seu amo, en Nigorra, són dos bons tords de la "Nueva Mallorca". Per ventura també tendrem un nou cas Calvià ben sucós. No crec que aquest tàndem n'hagui fet de bones.

Tienes razón

Jose | 09/02/2007, 18:39

El PP apesta a corrupción almenos en Mallorca han hecho muchos desastres especulativos, podeis echarlos fuera con un pcoo de suerte.

Pero no hay que caer en fanatismos, como pasa en Catalunya, donde ningún partido que no-nacionalista-catalán puede dar una conferencia sin ser insultado o agredido.

Es muy triste, fui un dia a una conferencia de " Ciutadans " y se concentraron decenas de jovenes independentistas insultandos a todos " fills de puta " " ratas" , "cerdos " , "mereceis morir "... La gente se contuvo, pero creo que la reacción normal en estos casos es responder con insultos ... Algún dia habra un enfrentamiento y se pondrán a la misma medida quienes insultan y amenazan ( los independentistas ) a los que van a conferencias libremente ( que reaccionan )

En esta página podeis ver como tienen que ir de protegidos las personas que van a ver a "ciutadans", tienen que ir escoltados por policias, como si hubieran cometido algun delito.

http://www.racocatala.cat/forum/llegir.php?idf=1&fil=62669

incluso hay un comentario en los que unos de los que fueron a extorsionar a "ciutadans" dice " que nunca en mi vida habia llamado rata tantas veces " ( a los de ciutadans ).

La Mafia PP-UM.

Rodamón | 09/02/2007, 19:00

PP-UM:El pitjor negoci de Mallorca.Tu decidèixes.

La Mafia PP-UM.

Rodamón | 09/02/2007, 19:19

Na Cirer també és culpable de moltes cosas.És una titelle-zombie sense ànima.

Protecció

Dimitrov | 09/02/2007, 19:47

Oye, no importai r a Catalunya para no poder ejercer la democracia.Tepongo unos ejemplos que pasan en Pueblos históricosdel PP: hay que esconder los candidatos de los otros partidos de "izquierda" hasta el final,ya que sí los conocen antes de hora Les:presionan,condicionan,ofrencen prebendas,trabajos con cargo al erario público. Miedo de asistir a los mitines de estos partidos, ningún miedo para ir en masa a comer "el arroz brut" que sirve el PP. Funcionarios públicos y empleados públicos, full time haciendo campaña para la derecha,neutralidad? ninguna... que más quieres, date una vuelta por cualquier municipio de Mallorca,el más ciego lo ve y lo sabe. NO, no importa hablar de otras partes,aquí estamos servidos ESTA ES LA TRISTE VERDAD.

La perescución

Jose | 09/02/2007, 19:56

Alguien debería denunciar públicamente estas campas de persecución , que curiosamente siempre son al PP, ciutadans y en el pais vasco al PSOE.

Fer boicots, insultar, agredir hacer seguimientos etc. Deberia estar penado, ya que es un delito enmi opinión grave coarta la libertad fisica e intelectual.

En el foro que he puesto de Raco catala, un independentista dice esto respecto a la reunion de ciutadans :

"Tot gent de fora i algún personatge de Vila.
Jo vaig entrar fins la porta lateral de la sala d'actes abans que s'hi posés la GC i vaig fer unes quantes fotografies per la finestreta.. Un el coneixem, havia tocat a La Torradora i respon a les inicials de N.V "

Los fotografian para luego realizar campañas de acoso , agresiones o insultos.

Despues hay otro "raconaire" que dice " a por el ",refiriendose a la persona que han identificado y es del pueblo..

La verdad es que estos hechos son muy graves, estas asociaciones independentistas se ve que tienen inofrmes sobre las personas que van also actos de los partidos y hacen algun tipo de persecución hacia ellos. Creo que esto es delito e igual habría que denunciarlo.

Lamentablemente, la persona que va a serperseguida por los independentistas, no sabrá esto que estoy diciendo ya que no creo que haya leido el Raco Catala.

http://www.racocatala.cat/forum/llegir.php?idf=1&fil=62669

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

Oleguer | 09/02/2007, 20:09

En Jose aquest, on viu?
O millor dit, què fuma?
M'agradaria tant provar aquest material...
Sempre m'havia pensat que en espanyol s'escrivia José, però aquest deu ser d'un altre planeta.

vorem fins on arriban

comandant 2000 | 09/02/2007, 20:15

Quantes quantitats d' aquestes es varen recollir? posa els pels de punta que el nostre president es reunis en fulanos com aquests i que en Rodriguez parlas amb ell el mateix dia amb la conversa coneguda i no la de hoy es lunes.

A ver

Jose | 09/02/2007, 20:32

Que fumo? donde vivo?

A que viene? estoy denunciando una campaña de acoso a personas que van a un acto de "ciutadans".

te parece bien acosar a la gente que va a un mitin? hacerle fotos, insultarles, seguirles hasta su casa,anortar donde viven etc?

yo lo veo un poco mafiosos no'

En el Pais vasco te recuerdo quemuere gente por culpa de estos seguimientos.

Cas Andratx

Jordi Bayona | 10/02/2007, 08:22

Perdó pel lapsus, del tot involuntari i sense cap segona intenció. Evidentment em referesc al Cas Andratx, també conegut com Cas Voramar. Canviaré el post. Gràcies per la correcció.

Andratx = Calvià

P.Loti | 10/02/2007, 09:08

N o te preocupes, Andratx = Calvià. Existe el mismo nivel con Delgado o con Hidalgo. Además, en Calvià tienen a Nigorra que siempre da una mano.

Cas Matas

sense nom | 10/02/2007, 12:12

Jordi, deixet de comèdia. Ni cas Andratx, ni Calvià, ni Voramar, ni del Olmo, ni Felanitx, ni Cavallestes, ni etc....
Això, tot, és el cas Matas. La corrupció és inherent a ell.

Golpe de estado judicial

Ferran Oliver | 10/02/2007, 12:15

JAVIER PÉREZ ROYO 10/02/2007

En la reforma del Estatuto de Autonomía de Cataluña se ha respetado el procedimiento previsto en la Constitución y en el Estatuto de una manera escrupulosa. La reforma se ha cocido a fuego lento. Hubo un debate previo a la redacción del borrador inicial de la proposición, en el que participó prácticamente todo el que quiso ser oído en la sociedad catalana. Se negoció intensamente el contenido de la reforma en el Parlamento de Cataluña, siendo aprobada por una mayoría muy superior a la de dos tercios exigida por el Estatuto que debía ser reformado. El contenido de la proposición fue remitido al Congreso, en donde superó el debate de totalidad. A continuación, el PP interpuso recurso de amparo contra el acuerdo de la Mesa para su tramitación parlamentaria, recurso en el que el PP recusó al magistrado Pablo Pérez Tremps, sin que dicha recusación fuera atendida por el Pleno del Tribunal Constitucional. El Tribunal Constitucional no otorgaría el amparo. El contenido de la proposición se negoció intensamente entre la delegación del Parlamento de Cataluña y la Comisión Constitucional del Congreso de los Diputados, resultando como consecuencia de ello modificada significativamente la proposición aprobada por el Parlamento catalán. Tanto que acabó originando una ruptura del Gobierno de la Generalitat y un posicionamiento en contra de Esquerra Republicana de Catalunya, que había sido uno de los motores de la reforma.

Finalmente, sería sometido a referéndum, en el que, a pesar de la campaña en contra del Partido Popular y ERC, sería aprobado con casi el 75% del voto favorable de los ciudadanos. Con el Estatuto ya en vigor se celebrarían elecciones autonómicas con plena normalidad, de la misma manera que con plena normalidad están funcionando las instituciones y se están ejerciendo los derechos por los ciudadanos.

La calidad democrática de la reforma estatutaria catalana ha sido, pues, enorme. Posiblemente no ha habido ni una sola norma desde la entrada en vigor de la Constitución que pueda compararse con ella desde esta perspectiva. Ha sido el proceso de legitimación democrática de una norma de mayor intensidad de la historia de nuestra democracia.

Este proceso de legitimación democrática es el que pretende quebrar el PP no con la interposición del recurso de inconstitucionalidad, sino con la maniobra que ha puesto en marcha para intentar mutilar el TC, con la finalidad de que el recurso pueda prosperar. No estamos ante una operación jurídica, sino ante una operación política que se asemeja a un golpe de Estado.

Quebrar la voluntad democráticamente constituida en la formación del bloque de la constitucionalidad. Al precio que sea. Esto es lo que significa la recusación de Pablo Pérez Tremps, que justamente por eso se ha instrumentado a través de una campaña sin precedente a través de diversos medios de comunicación. En el incidente de recusación se ha seguido una estrategia golpista. No ha sido una operación jurídica, sino una operación política antidemocrática, de quiebra de la legitimación democrática en la creación del derecho.

Este es el problema con el que tenemos que enfrentarnos. O se da por bueno el golpe de Estado y se acepta que a través de una turbia maniobra y con un Tribunal Constitucional mutilado se puede quebrar la voluntad democráticamente constituida mediante la negociación entre el Parlamento de Cataluña y las Cortes Generales, voluntad refrendada por los ciudadanos en referéndum, o se hace frente al golpe de Estado, restaurando la legalidad y constituyendo un Tribunal Constitucional no mutilado que resuelva como el principio de legitimación democrática del Estado exige.

Que hayamos llegado hasta aquí es un desastre. Pero de nada vale lamentarse. Estamos donde estamos. En este tipo de crisis es donde un sistema político se la juega. O prevalece la voluntad democráticamente constituida o prevalece el golpe de Estado. No hay más alternativa.

Pelotazo

R. Asis | 10/02/2007, 18:18

Diario de Mallorca publica hoy el pelotazo de Matas de cuando era ministro de medioambiente, que compró en Andratx una finca lindante con la del restaurante del hermano de Hidalgo. Pagó una millonada por unos metros cuadrados que ya eran ANEI y que por lo tanto no se podría construir. ¿Porqué se pagó tanto Sr. Matas? ¿Donde fue a parar el sobreprecio?

Palacete

Limón | 10/02/2007, 18:27

Los pelotazos de Matas tienen una inversión perfectamente definida. Daos un paseo por la calle San Felio, vereis el palacete y lo comprendereis todo.

??????

? | 10/02/2007, 22:35

¿Alguien puede decirme porqué hay más debate sobre la casa de Grosske que sobre la casa de Matas?

Cogía la caja

Vilero | 11/02/2007, 09:22

Y la mujer de Del Olmo, cada dia iba a recoger la caja de las hamacas. Por cierto ¿Quién dió el chivatazo al PP para que dimitiera el alcalde de Santa Margalida antes de que apareecieran estas noticias?

Canvi climàtic

El verde | 11/02/2007, 12:42

Jo fos del senyor Miquel Àngel Llauger, líder dels verds, estaria molt preocupat pels efectes del canvi climàtic .... Si el nivell del mar ha de pujar uns 50 cm, la caseta de la seva familia arran de mar (enmig de la platja) s'inundarà tota ..... Pobrissó !!! Ja sabeu, estalvieu-vos de consumir energia fòssil per intentar aturar els efectes devastadors del canvi climàtic i per protegir el patrimoni del Sr. Llauger

Avui, 11 febrer 2007. Jo, l'abstencionista

Premsòmetre | 11/02/2007, 17:04

Jo, l'abstencionista
L'hora del tallat
Francesc Puigpelat
He decidit sortir de l'armari: jo sóc abstencionista. Ja sé que Joan Saura, que ha fet una enquesta sobre el tema, em pot acusar d'individu inculte, barroer, insolidari, insostenible i poca-solta. Així és la Inquisició d'aquesta democràcia de pallassos on estem instal·lats. Però vaja: ¿paguen milers d'euros perquè els abstencionistes expliquin per què s'abstenen? Bé: els diré per què m'abstinc jo, i de franc.

D'entrada, l'enquesta del senyor Saura està desenfocada. El problema no és per què la gent no vota, sinó per què vota. La gent no vota per inèrcia, que és un motiu contundent: si no votem 364 dies a l'any, per què el dia que fa 365 hem de votar?

Responc: la gent vota per dues coses. 1.- Per conviccions o ideals. 2.- Per diners i altres avantatges. Analitzem-los.

1.- Vot per ideals o conviccions. Això està passat de moda. Si els polítics no tenen cap ideal ni cap convicció, tret de la conselleria o el ministeri, per què els votants n'han de tenir? Els darrers tres anys han estat alliçonadors. Jo, quan era jove, feliç i indocumentat, havia votat. Ara, no. Ja no em crec res quan Felip Puig parla que CiU plantejarà a Espanya la reforma de la Constitució (mentre Duran s'arrossega per aconseguir l'almoina d'un ministeri). Carod-Rovira em fa riure quan declara que ERC apel·larà al sobiranisme si el TC tomba l'Estatut (mentre Puigcercós accepta la llei de dependència). No m'empasso l'esquerra de disseny de la Mayol, ni el socialisme obrer i espanyol de Montilla.

2.- Vot per diners i altres tripijocs. Hi ha molta gent que vota per obtenir avantatges concrets. Per exemple, els militants o previsibles enxufats dels partits (com els que tenen carnet d'ERC a les Terres de l'Ebre) voten pensant en un bon sou que pot arribar en el futur. Un altre cas és els dels jubilats: van a votar a aquells que, a final de mes, els asseguraran que cobrin la pensió. Com també determinades ONG, institucions, fundacions, associacions, etc., que rebran mes o menys calés depenent de qui mani. Els immobiliaris també voten depenent de favors. Tots aquests interessos formen el que s'anomena "xarxes clientelars", finançades per la repartidora, és a dir, l'administració. El PSC hi és especialista. CiU les va teixir durant 23 anys. ERC les teixeix ara. És la perpetuació del caciquisme decimonònic, altrament dit màfia. Ara: jo no pertanyo a cap d'aquestes xarxes. Per tant, per què he de votar?

Parlem clar: estic disposat a votar si em paguen. ¿No volen atendre als "problemes reals" de la gent? Doncs bé: el meu "problema real" és que vull diners. Com el de molts altres ciutadans, suposo. Per tant, dues possibilitats. A) Que paguin una pasta a qui certifiqui haver votat. B) Que facin les eleccions entre setmana i donin festa al personal.

Cal pagar el vot, perquè votar és una feina delicada i difícil. Fins i tot requereix un dia de reflexió. Un dia sencer! Quin luxe! ¿Quan va ser la darrera vegada que un polític català va reflexionar durant tot un dia?

La caja vacia

jm | 13/02/2007, 20:54

Hace muchos años,hubo un polìtico que dijo que " La justicia y la polìtica en España era un cachondeo "
Se quedò corto.
La realidad es mucho mayor que esa afirmacion.
Matas debe irse a jugar a las cartas con sus amiguetes,a los que tanto proteje.
Tiene demasiados compromisos.

jm

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

Chus | 16/02/2007, 08:24

¿Alguien se cree este misterio?

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

Chus | 16/02/2007, 08:25

¿Nadie ve la connivencia con el banco?

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

Chus | 16/02/2007, 09:40

¿Yo sólo creo que alguien llamó al banco para que vaciaran de inmediato la caja?

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

Chus | 16/02/2007, 09:41

¿Qué debiópensar el juez con el número de que se equivoca de llave y durante dos días no pueden abrir la caja?

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

Chus | 16/02/2007, 09:42

¿Tiene alguien una caja en un banco vacía y paga religiosamente el alquiler por ella?

QUE NO NOS TOMEN POR IDIOTAS

Re: JB07: El fascinant misteri de la caixa buida

J.S.T. | 17/02/2007, 08:20

Y yo añado una pregunta: ¿Porqué no está Massot en la cárcel"

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb